16 Jun 2011

Peristiwa Satu : Kembali ke sekolah

Ya.. saya sudah pun menjadi pelajar sepenuh masa di You-Ai-Tee-Am sejak bulan Januari tempoh hari. Mengejar cita2 hendak menghabiskan professional qualification saya yang saya sudah ambil dan (berjanji untuk kommited) dari tahun 2005 lagi.

Macam mana dapat cope dengan surrounding yang rakan2 saya yang rata2 nya muda 10 tahun lebih dari saya? Saya ambil jalan untuk tidak menonjol, anti-social (ye ke? haha) dan blend in. Saya sudah start dress up macam saya muda 10 tahun, tidak mengikuti social scene (contoh Hari Sukan, Hari berkenal-kenalan) sebab saya dah lalui semua itu. Tapi bila saya maksudkan saya anti-social tu tak bermakna saya sombong dengan rakan sekelas. Rapat dengan yang menegur saya je. Fokus saya hanya satu.. ingin habiskan sisa baki papers saya yang saya target untuk habiskan dalam satu tahun.

Baru ni, saya ambil 4 papers sekaligus - aih, tak tahulah. Ingatkan senanglah belajar jika konsetret full time, tapi saya salah. Susah woo.. Rakan2 sekelas pula pandai2, masa saya belajar di YouTeePea pun tak rasa susah macam ni. Rupanya mereka yang join program ni adalah creme de la creme semasa sekolah. Patutlah susah. Saya pula hanya pelajar average di sekolah dan uni. Tapi bagus juga, jadi motivasi pada diri untuk catch up dengan mereka ni.

Kelas akan start balik pada bulan Julai ni, so saya rasa kenalah start early untuk belajar kan? Sebab dah nak buat Options paper yang susah, hopefully insyaAllah saya pass papers yang saya ambil di Fundamental level. Doakan saya yer

Tiada ulasan: