Memaparkan catatan dengan label Apa-apa aja lah. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label Apa-apa aja lah. Papar semua catatan

17 Jun 2011

London, not Londang

Hihi, teringat attempt we locals nak rasa best dengan menamakan tempat2 kat Malaysia dengan nama tempat di tanah seberang..
1) London aka Londang
2) Greece aka Grik
3) Toronto aka Toronto
4) UK (United Kingdom) aka Ulu Klang
5) Newcastle aka Kota Bharu
... the list goes on and on and on ...

So, the time is 12.10 am and I still can't sleep. Maybe because dah banyak tido dah sangat. Enche' B dah sound asleep dah. Tadi mintak credit card terus bagi tak banyak tanya. Nasib baik I ni baik. Nak book tiket wayang nak buat marathon Sabtu ni coz dah lama tak tengok wayang sama2. Nak diikutkan mau saja beli Proenza Scholer purse.. hehe (walaupun I ni student minat lama tidak lah dilupakan)..

Having problems when I wanted to book the tickets online, so nak buat research lah on accomodations kat sana nanti. Apparently there are a lot of websites yang offer online viewing on the accomodations (at least boleh la pilih nak tengok rumah mana kan?) So here are the websites that I have used, so far lah, untuk mencarik rumah.

1) http://www.foxtons.co.uk
2) http://www.rightmove.co.uk
3) http://www.nestoria.co.uk

(List above will be updated from time to time, if I find it useful and user-friendly, I will list it here)

TAPIII... Sebelum tu, sebelum tu, dah set ke kat area mana, rumah apa, yang nak dipilih? Budget?

Saya rasa nak pilih kat tempat yang dekat ngan tube, senang takyah lah bawak kereta kat sana. Owh, tahukah anda driving license Malaysia ni boleh dipakai setahun je dari tarikh kita sampai di sana? Saya pun tak tau, ini ada orang yang bagitau. Kawan Enche' B di sana.

Pilihan pada waktu ni nak carik 2 bedroom flat/ apartment. Senanglah awak2 semua singgah rumah saya bila ke London nanti. Budget paling tinggi kami boleh ialah 1000 pounds per month.

Kalau boleh juga, nak lah tempat yang senang carik makanan halal kat sana. (OK, sedar tak makanan jadi priority utama kami, haha). Tapi Enche' B dah bagi friendly reminder yang dia nak suruh saya masak. Saya tak kisah - cuma jangan paksa saya, kalau paksa saya tak suka.. (bukan Lu Langsi, Lu Mati). haha, lawak selitan. But what is Langsi anyway?

Ok dah tersasar jauh, setakat tu je lah criteria kami. Tapi saya rasa saya kenalah kenali Londang ni dahulu. Tak kenal maka tak cinta, ye tak? Fun fact nombor 2 - tahukah anda London di pun sangat besar - ia terbahagi kepada :
a) Central London
b) East London
c) North London
d) North West London
e) South East London
f) South West London
g)West London
Nah.. 7 kawasan semuanya. Mari buat research untuk setiap satu area!

Esei mengenai setiap kawasan akan saya bahagikan kepada 8 topik utama:
1) Background
2) Jarak dari El-Es-Ee
3) Populasi dan luas kawasan
4) Senarai perkhidmatan awam (eg tube, high roads)
5) Dimana hendak mencari makanan halal di sini?
6) Tarikan pelancong (eh, saya kan pelancong.. sambil menyelam minum air lah)
7) Kebaikan dan keburukan tempat ini
8) Other Matters

Wow, buat list dah rasa mengantuk pulak. So saya akan start buat research itu esok k! Esok pagi ada appointment pukul 830 pagi.

09 Mac 2010

Enche Oskar

Harus carik dan tengok DVD ceritera2 yang dicalonkan untuk Oskar:
1) Inglourious Basterds (by Quentin Tarantino...i heart u!!)
2) An Education (tgh download kat ofis..haha,teruk bebenor kamu nih)
3) The Hurt Locker (a low budget movie on Iraq)
4) Precious (I've always love the black movie - opps, sorry. Not sure whether it is politically correct)
5) The Blind Side (just because Sandra Bullock won the Best Leading Actress)
6) Crazy Heart (this movie has the Best Leading Actor)
7) Up (nak tengok lagi, I still watch cartoons and this is a very sweet story, maybe somehow I relate it to my current life with Enche' B)
8) Avatar (ekceli tanak tengok, but this movie won 3 awards. Memang tak best sangat pun. Maybe I am disturbed with images of blue people running around. heh)

Apa lagi movie yang best untuk dinonton?

12 Januari 2010

Hutang Dua

Boringlah layout blog ni.
Nak tukar tapi tak reti.
Amik from template listing
Gambar kat banner atas tu akan ditukar insyaAllah
Selepas balik dari Umrah (oh yer, saya akan bertolak esok!)

17 September 2009

Tips menjadi boss yang baik

Wow wow wow..ikut counter kat bawah tu, saya dah terima 600 pengunjung ke blog ini. *pats at the back*

OK, hari ni macam hari yang kureng untuk saya. Pagi tadi saya tersedar yang saya hilang IC dan juga pass card office.*sedey*

Datang office dengan perasaan ngantuk dan duka, tiba2 dapat call dari Perempuan Gila. Saya dah la ade keje pending, yerla..mmg janji nk bagi this morning tapi bila buat semalam, macam complicated pulak the last 20 samples. of course la kena buat further work kan.

And dia terus menggila macam ni:
M..i have gave you two days to do this. How come u take so much time? What are you doing? We must cut short coz we dont have time anymore.
(PG ni mmg ada reputation menggelabah tak tentu pasal. Dah la ckp macam saya ni bongok sgt nak buat kerja. bila buat simple2, i sorang paham...kasi comment kena lagi detail. so bila dah buat detail marah jugak? WTF?)

Kalau saya jadi boss, saya akan cakap macam ni:
How many samples u need to do? If there is no major exceptions, we can stop here and concentrate to other areas.
(As a boss, kau pun kena la pikir yang ur staff ni pun orang jugak).

So, bila I dengar ada org cakap belakang pasal kau..I tak rasa kesian pun. Padan muka hang! Maybe I kenot balas, but you will get it back. What goes around comes back around (lagu JT)..

Puas hati mak!!

p/s : dah ada mood balik. packing raya belum lagi. IC ku hilang lagi. Takpelah, cobaaaaannnnn (style Panglima Bujang Lapok)..haruslah start list barang2 nak bawak.
Selamat Hari Raya semua...Maaf Dzahir & Batin

25 Jun 2009

Sabbath Blood Sabbath

Lagu sempena hari Khamis, malam Jumaat.
Maaf, sekarang ni saya suka sangat lagu ni sebab saya rasa teringin sangat untuk nyanyikan kepada orang2 yang saya tak suka dan saya sendiri. Adakah ini bermakna saya tak sukakan saya?

Lagu nyanyian kugiran The Cardigans. Ini lagu lama. Saya suka lagu2 lama, kurang lagu2 baru. Saya orang lama...

You've seen life through distorted eyes
You know you had to learn
The execution of your mind
You really had to turn

The race is run the book is read
The end begins to show
The truth is out, the lies are old
But you don't want to know

Nobody will ever let you know
When you ask the reasons why
They just tell you that you're on your own
Fill your head all full of lies

The people who have crippled you
You want to see them burn
The gates of life have closed on you
And now there's just no return

Nobody will ever let you know
When you ask the reasons why
They just tell you that you're on your own
Fill your head all full of lies

25 Mei 2009

Entri pendek sebab Enche' B nak balik cepat hari ni

Antara highlights entri terbaru saya nnt (belum buat pun):

Chik Rabiah meninggal dunia
Pergi birthday party Aresha

Tak boleh tulis panjang2 sebab Enche' B dah on tha way dah...

Selamat Hari Isnin