04 Mac 2010

Rawatan Kesuburan 1

Kami sampai di EsJayEmSee lebih kurang pukul 10 pagi. Tahukah anda EsJayEmSee ada tempat parking kereta bawah tanah? haha, tayar kereta pun berhabuk bila keluar dari level B3 (tak silap saya buah rambutan), derang ikut jenis buah-buahan nak distinguish each levels, macam Sungei Wang dulu2. Saya cakap dulu2 sbb saya dah lama tak ke sini.

Wokeh, so naik atas tingkat 4 terus gi Klinik Kesuburan. Rupanya kena register jugak. Ingatkan coz lain frm hospital maka takyah register.

Lepas register, that lady bagitaulah apa benda yang dia nak buat hari ni. Check darah (RM 65) dan 4 fertility tests untuk saya (each harga RM 44.50). Campur admin cost lagik dan lain2, saya punya dah mencecah RM 383. Enche' B pulak RM 65 coz dia buat check darah je. Ingatkan nak buat sperm test tapi the embryologist (betui ka?) on EL. Kami akan ke EsJayEmSee esok untuk menderma sperms (ops, bukan kami tapi Enche' B..hihi)

Masa amik darah tu sudah tentulah saya tak tgk macam mana dia buat coz saya ni takut. Sejuk jugak lah tangan saya masa dicucuk. Tapi tak sakit sangat. Masa turn Enche' B, saya nak menyebok tengok (org lain punya boleh tgk coz bukan saya yang rasa sakit, except scene bedah2 kat tv, itu sumpah takut). Agak kewl jugak cara derang amik darah. Mungkin dengan technology advancement (hence tak sakit) dan sebab hari2 pun amik darah org. Kagum!

Bila nak balik tu, macam confuse sebab derang suruh kitorg datang balik untuk menderma sperma (diulangi bukan saya). Enche' B sangat ke'bz'an, susah jugak nak dtg EsJayEmSee. Then derang pun kasi lah tabung derma bertutup merah (macam bekas yang korang pee masa nak kasi air kencing, cuma kaver dia kaler merah). Tapi, ada syarat... yaitu harus sampai hospital selewat2nya 40 minit selepas 'upacara' menderma. Har har, rasa sangat kelam kabut rasanya esok kitorg akan datang derma kat hospital. Kereta saya bukan kereta Knight Rider.

Hari ni excited nak gi gym. Enche' B dah sound, saya ada lebih kurang 9 bulan lagi untuk menggunakan kemudahan di sana. Kena kurus betullah, rugi bayar bulan2.

Owh, saya gagal dalam peperiksaan. Tapi kali ni nak amik 2 paper pulak. Tengok camne. Kelas saya tiap2 hari Jumaat. Nasib baik tak clash ngan Glee..hihi

2 ulasan:

aku adalah aku... berkata...

salam...
sy dah jd peminat setia blog awk ni...
mcm mana dan bagaimana terjadi?
bila sy google 'branded handbag'...
maka kuar la blog awk...
anyway thanks utk post awk pasal 'branded handbag' tu...
seminggu da gue tak tido dok belek bag2 yg chantik2 menawan ati...
uiks..byk pula sy membebel...
klu sudi jemputlah lawat blog sy...
http://akubudaksite.blogspot.com

Che' Merr berkata...

salam BS (saya shorten it frm Budak Site, harap tak kisah)..
Terima kasih sebab tgk blog saya ni, saya berbesar hati dan bangga..hihi.

Saya dah drop by dah kat blog awak, lagi hebat dari blog saya..awak tak buta IT pun..

Pasal branded handbag tu, ekceli list tu mungkin dah outdated sket. Nanti saya buat post baru pasal handbag.

p/s : takpe membebel, kata Celoteh dan Bebelan..=)