20 Januari 2012

Yang Dah Pergi Tak Akan Kembali

Assalam peeps...

Yang Pergi Tak Akan Kembali (YPTAK).. Betul ke? Cerita saya kali ini bakal mengaplikasikan pepatah (ke? simpulan bahasa? Peribahasa? Maaf pakar bahasa, saya tak berapa ingatlah) dengan peristiwa2 yang telah berlaku sepanjang ketiadaan updet di C&B ini...

1) YPTAK Satu
Keputusan peperiksaan @CC@ untuk seating June lepas (2011) telah pun meng'prove' keputusan saya untuk berhenti kerja semata2 untuk belajar sepenuh masa. YPTAK boleh diaplikasikan ke subjek2 yang telah saya repeat banyak kali yang tak payah diambil kembali.(sampai ada lecturer tanya sudah berapa kali ambil paper ini, saya pun tak dapat jawab. Saya jawab, sudah banyak kali mem!) Boleh juga merujuk kepada satu paper yang saya tak lepas, peluang nak perbaiki jawapan untuk seating itu juga tidak sekali2 kembali. Terpaksalah ekau amik next sem.

2) YPTAK Dua
Ingat tak Enche' B saya cakap nak pergi ke Londang, negara omputih tu? Ya, setelah dihantar pergi ke airport beserta linangan air mata sedih sebab akan berjauhan untuk kali pertama ternyata hanya untuk tunjuk-menunjuk sahaja. Enche' B telah pun kembali setelah berada 4 hari di sana, setelah terre naik tube sampai boleh ajar orang naik tube - setelah naik Cruise Sungai yang banyak jambatans (pastu bawak saya ke Melaka cakap Duck Cruise tu lebih kurang macam Cruise di sana - cess!) - selepas berjalan2 di SOHO dengan rakan baik merangkap tuan tanah tak berbayar - selepas naik kapal terbang kelas pertama selama 13 jam (turn saya dah tak boleh nikmati kelas pertama sebab duit tiket saya terpaksa dibahagi 2 dengan dia), Enche' B telah pun kembali ke tanah tumpah darahku. Alasan? Biarlah rahsia ... haha, macam g**p**g (merujuk diri sendiri sebab konon2 nak jadi cam Mek Siti). Perasaan saya, geram sebab makin lambatlah saya ke sana... suka sebab saya tak dapat imagine macam mana saya nak teruskan hari2 tanpa Enche' B menasihat/ membebel/ memarahi/ bergaduh/ untuk dipau/ drive masa jam/ dan banyak lagi... owww..so schwwweeetttt..ihiks! Ini satu contoh yang pergi sudah pun kembali

3) YPTAK 3
Last December habis sudah peperiksaan saya ditempuhi. Jawaban sudah pun ditulis dan disubmit ke UK untuk disemak. Hari2 saya berdoa dan berharap biarlah lepas kesemua papers yang diambil. Sukar tapi tak impossible. Penat tapi sudah dibuat orang. Berbaloi lebih2 lagi kalau lepas semua papers. Wah, boleh berbangga dengan diri sendirilah! Tak payah dah nak compare dan rasa tak best dengan 'kawan2' yang aku sendiri macam dah malas nak jumpa sangat sebab bila jumpa mesti cerita pasal kompeni derang, bosan la macam tak paham inside jokes/ info - kita cerita benda lain boleh? Dah dapat result, terasa nak kerja sebab ... (sila rujuk YPTAK 4)

4) YPTAK 4
Dari 17/12/2011, saya duduk rumah SAHAJA. Best jugak sebab boleh tido meninggi hari, berkawan dan jadik BFF dengan tv sendiri (kenapa tak nak jumpa kawan2? rujuk YPTAK 3) , masak laksa johor dan nasi lemak (setakat hari ini), skandal dengan b@r15t4 Setabak biar boleh dapat karamel lebih..muahahaha. Itu je. Rumah berhabuk, rumput panjang dah sampai kepala lutut, porch rumah kotor sebab dah lama tak bercuci... ish ish ish. Tak tau la kenapalah saya layankan sangat malas ni. Tapi mungkin lepas ni harapan lebih cerah sebab saya dah start updet C&B. Kalau malas takde lah luahan hati pukul 1.30 pagi. Kali ni, masa yang dah terbuang tu tak akan kembali lagi (pandai ekau cakap, buatnye idak!) Oh yer, saya tetiba dah suka Y0g4... WOW.

Oklah, macam dah ngantuk jugak sebab siang tadi tak tido pergi Subang Pered hantar baju raya..wow, awalnya! Cepat you, nanti tak dapat melaram kain beli kat JayKel masa cuti sekolah baru ni, hihhi. Tailors pun dah start open slot nak jahit baju raya... jgn cakap ai tak bagitau yer...

Tiada ulasan: