11 Disember 2008

Apakah dia perasaan ini?

Erm..saya baru sahaja menduduki peperiksaan profesional pada hari Selasa lepas. Susah sungguh kertas itu. Adakah saya seorang sahaja yang merasakan sedemikian rupa (kerana tidak belajar bersungguh2, hanya melakukan 'spotting') atau ada pihak yang lain merasakan apa yang saya rasa? Pada hari itu, saya berasa sangat sedih..nasib baik Enche' B bercuti (owh, sungguh manis sekali, ambil cuti untuk hantarkan saya ke lokasi peperiksaan..)haha. Disebabkan saya bermuram durja selepas tamat peperiksaan, terus saya mengajak Enche' B pergi ke restoran makanan segera berdekatan dengan rumah untuk mendapatkan makanan selesa?(comfort food). Tika itu, saya gembira..seiring dengan 'kenyang perut suka hati'...

Ingat tak saya bercerita tentang Kak Nora, pembuat langsir handal? Kami telah pun bertemu di rumah mama pada hari Sabtu lepas. Kak Nora banyak juga membawa sampel2 kain langsir, yang bercorak dan juga yang kosong untuk membuatkan saya pening, tak tahu hendak memilih yang mana satu. Tetapi disebabkan saya tidak mahu pening lama2, saya mengajak Enche' B pergi ke kedai baru Kak Nora yang terletak di Selayang. Kami mengekori kereta Kak Nora dari belakang. Kak Nora telah berpesan, dia memandu agak laju sebelum kami meninggalkan rumah. Memang betullah Kak Nora memandu bak 'wah bergaya mencelah celah'. Nasib baik kami tak sesat. Ada beberapa gambar diambil sekitar masa kami berada di kedai Kak Nora. Kalau ada sesiapa yang berminat, boleh lah ambil nombor kontak Kak Nora yang ada di papan tanda lama kedainya (Ya, Kak Nora bercadang mahu menukar papan tanda yang sedia ada.)











Perasaan : Sangat gembira. Mestilah suka kerana sudah memilih langsir yang berkenan di mata.


Benda yang buat saya seronok jugak pada minggu lepas adalah... 80% dapur saya sudah siap!! Untuk tatapan semua ...


Tiada ulasan: